Гурт «Кozak System»: «Роби все, щоб тебе почули»

29.08.17 | 11:12
Поделиться ссылкой:  

В Бердянську на день Незалежності України виступив рок-гурт “Кozak System”. Музиканти створили неповторну атмосферу та зарядили своєю енергетикою кожного. Після концерту ми поспілкувалися з учасниками гурту, Іваном Леньо та Володимиром Шерстюком.

Іван Леньо та Володимир Шерстюк

- Нещодавна у вас був виступ на «Atlas Weekend”. Які твори ви обрали для цього фестивалю та з якими гуртами там познайомилися?

Іван: Програму ми обрали ту саму, яку виконували на Приморській площі. Стосовно знайомств ми привезли на «Atlas» своїх друзів, польський гурт «Trzech Kr?li». Там їх супроводжували, слухали з ними інших артистів. Особисто ні з ким не познайомилися, але ми познайомилися з музикою яку раніше не чули. Я наприклад, насильно «познайомився» з музикою Монатіка. І зрозумів, шо музики Монатіка не існує. То є музика «Jamiroquai». А вирішив я послухати Дмитра Монатіка, бо моя донька захотіла почути, що слухають її однокласники. І ми залишилися з нею одностайні в думці, що в Україні стали раптово популярними ті, хто абсолютно нічого не мають свого. Це тупо кальки з європейських чи американських гуртів, і все це подається під таким соусом: «сучасна українська музика». Це все російськомовне, і тому є такі негативні враження від фестивалю «Atlas». Ми говорили з організатором Дмитром Сидоренком, що все це треба закінчувати. І в нас достатньо сусідніх країн, з яких можна привозити артистів. Наявність зрозумілої мови вже не є пріоритетом. Молодь знає англійську мову, знає французьку, німецьку мови. Тому треба привозити музикантів з Європи. Повірте, це дешевше. І возити артистів з Росії - це не те, що моветон, це просто злочинно.

- Cучасні українські гурти практикують у своїй музиці використовувати аутентичні інструменти. Наприклад, та ж сама Onuka використала в одній своїй пісні звучання народного інструмента - бугая, а «ДахаБраха» постійно використовує незвичні інструменти. А який би ви хотіли обрати винятковий музичний супровід?

Іван: Ми би хотіли використовувати такі інструменти, щоб ми вміли на них грати. Тому, що вищезазначені артисти використовують аутентичні інструменти, поняття не маючи, як на них грати. Тобто, ми, звісно ж, у шоу-бізнесі, але не настільки, щоб одягати на голову пір’я, маски та інше для того, щоб задовольнити глядача.

Володимир: Але «ДахаБраха» вміє грати.

Іван: «ДахаБраха» не грає на таких диковинних інструментах, яких би ми не знали. Ну на чому вона грає?

Володимир: Вона просто в незвичний спосіб грає на віолончелі. Але особисто ми використовуємо незвичні інструменти. Якщо уважно прислухатися, то в нас є і сопілка, і цимбали, і дримба, і бандура. Воно все туди запаковується нами у вигляді такого «Троянського коня». Тому, що офіційний шоу-бізнес, як бик на червону ганчірку, реагує на будь-який прояв етнічності. Це теж іде вже з дуже-дуже далеких часів, тому що ніколи не можна було випустити на волю українську автентичність навіть в музичному проявленні, на широкий загал. Це був завжди такий закон, з часів Російської Імперії. І він досі працює на радіостанціях. Якийсь програмний директор ставить трек, і якщо він там чує будь-який етнічний інструмент, то його зразу це лякає. І він сам не знає вже, чому! Він вже сам раб свого рабства, цього антиукраїнства. І тому ми, у вигляді «троянського коня», в абсолютно сучасних композиціях зашифровуємо звук бандури в пісні «Не моя». І саме звук бандури, який міг викликати негатив та інший спротив радіостанцій, можливо, почувся їм звуком якоїсь арфи, я не знаю, але вони проковтнули. І от таким чином ми вирішуємо це питання. Але інструментів диковинних – їх, фактично, в наборі українських народних не так вже й багато.

- Скажіть, як ваша пісня стала саундтреком до серіалу «Останній москаль»?

Іван: Ти хочеш спитати, як ми дожились до такого? Попередньо, коли ми розмовляли з продюсером цього серіалу, то одна із наших умов була такою: щоби головний герой, українець, очевидно, не був дурником, як зазвичай це робить російська пропаганда в таких фільмах, і щоби взагалі він був українським і адекватним. Тоді ми би були готові написати саундтрек до цього фільму, не тільки одну пісню, а більше. Вони сказали, що так і буде. Попередньо не давали нам можливості бачити вже відзняті серії, а роботу над музикою ми все одно робили. І коли він вийшов, ми зрозуміли, що нас знов кинули. Ну, не нас особисто, а Україну. Тому ми не дуже пишаємось, що в цьому серіалі є трек «Твоя порядність така спокуслива».

Володимир: І знову ж таки, у вигляді «троянського коня» ми зашифрували меседж навіть в таку попсову пісню, і вона звучить не дуже в такому українському серіалі, хоча він ніби український, але ж, все одно українець дурник недолугий, і таке інше. І, між іншим, режисер, наш добрий знайомий, Семен Горов написав сценарій абсолютно інший. Це вже продюсери каналу його так поміняли, що він уже готовий був йти з серіалу.

Іван: А зараз йде небезпека, що екранізація роману Василя Шкляра «Чорний ворон», за який взявся продюсер «1+1», теж перетвориться в неймовірно страшне. Ми з Василем товаришуєм, і на днях говорили про те, що він має втручатися серйозно в процес зйомок. Його не пускають. Але він має втручатися, бо піде до того, що Чорного Ворона буде грати Зеленський. І це перетвориться на шоу абсурда. В принципі, якщо підвести риску, то ті люди, які в Україні мають гроші, не особливо зацікавленні в розвитку сучасної України, конкурентноздатної України. Вони не хочуть вкладати гроші в українців, вони роблять це трошки по-іншому принципу. Маючи гроші, роблять з людей рабів. Все, що ми можем зробити, це тільки повстати. От що робити ентелігенції Росії, як взагалі скинути провину Путіна? Ніяк, єдиним шляхом - тільки повстання. Ніякими виборами, бо це все кнопка в Кремлі і величезне військо, яке охороняє його від народу. Нічого, окрім бунту. А чи можливий бунт в Росії? Не знаю, у нас це єдиний дієвий інструмент. Не подобається влада – втавай, не подобаються дороги – перекривай. Роби все, щоб тебе почули.

Спілкувалася Софія-Марина В`юнкова,

Фото: Олексій Ус


Наше приложение для iOS

Реклама


comments powered by HyperComments